Ikerketa batek beste behin berretsi du aspaldian genekiena, alegia:
✅ Zenbat eta bidegorri babestu gehiago egon,
✅ Orduan eta emakume txirrindulari gehiago egoten direla.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0264275122001585#
Bizkaiko Aldundiak 70 milioi inbertituko ditu datozen 3 urteetan bidegorrien eraikuntzan
https://www.elcorreo.com/bizkaia/movilidad-bicicleta-apuesta-20220524204818-nt.html
Bilbon abiadura 30 km/o-ra mugatuta dago, baina praktikan:
❌ Ibilgailuen %56 mugaren gainetik ibiltzen dira.
❌ Batez besteko abiadura 34,8 km/o-koa da.
❌ Zenbait etorbidetan betetze-maila %0koa izaten da.
Bizikleta ibilgailu ekologiko nagusia izanda, bere fabrikatzaileak benetan arduratzen al dira bere ekoizpena jasangarria izateaz❓
👉🏻 Badirudi oraindik badagoela hobetzeko tarte handi samarra...
https://cyclingindustry.news/are-bike-businesses-getting-away-with-greenwashing/
❌ Ingurumen-kutsadurak 9 milioi heriotza goiztiar eragiten zituen 2019. urtean, hau da, gerra, terrorismo, hiesa, tuberkulosia, malaria eta droga-kontsumoaren ondorioz izandako heriotzen batura baino gehiago.
🇳🇱«Herbehereetako bizikleta-azpiegituraren politika eta gobernantza, 1920-2020»
👉🏻 Liburu honek bertako bizikletaren aldeko borroka luzea eta bizikletaren gobernantzan aktibista, teknikari eta politikarien papera ere aztertzen ditu.
Bartzelonako herritarren %52 ibilgailu motordunei bertan sartzeko hiri-bidesaria ezartzearen aldekoak dira.
Bartzelonako herritarren %52 ibilgailu motordunei bertan sartzeko hiri-bidesaria ezartzearen aldekoak dira.
🇳🇱 Bizikleta elektrikoen erabiltzaileen erdiek kotxea gutxiagotan erabiltzen dute bizikletak erosi zituztenez geroztik
✅ New Yorkek %25 murriztuko du kotxeentzako tokia 2025erako.
✅ Horrela, oinezko, txirrindulari, bus eta landaretzarentzako leku gehiago egongo da.
🇳🇴 Norvegiak kotxe elektrikoen erabilera murriztu nahi du, eta oinezkoak, bizikletak eta garraio publikoak bultzatu.
✅ Gobernuak kendu edo murriztu egingo ditu ibilgailu elektrikoak erosi eta gidatzeko pizgarriak.
@edorta Ez dakit badagoen, seguruenik nonbait bai, baina ondo legoke jabetza kolektiboko kotxe konparituen ereduan, mugikortasun kooperatiba baten zerbitzua izatea. Izan daiteke adibidez, sortzen hasi diren Energia Komunitateen funtzio bat.
Alemanian tarifa laua garraio publikorako! 9 € hilean https://es.euronews.com/2022/05/01/alemania-reduce-el-precio-del-transporte-publico-a-solo-9-euros-al-mes cc @edorta
Mugikortasuna eta eguneroko txirrindularitza